This page is Under construction

Waarom kiest u voor Alivio Administratie?

Alivio Administratie heeft zowel ervaring met veel verschillende administratieve processen als met het verzamelen van gegevens vanuit verschillende systemen die u nodig heeft voor een complete boekhouding en volledige, accurate data voor uw bedrijfsrapportages.

Alivio Administratie kan het verzamelen van data grotendeels automatiseren en geheel volgens uw specifieke wensen aanleveren of inlezen in de juiste systemen. Vooral waar u veel te maken heeft met bulk gegevens kan Alivio Administratie bepaalde processen volledig automatiseren waardoor u veel tijd bespaart waar u nu veel dingen dagelijks, wekelijks of maandelijks handmatig moet verwerken.

Het aanleveren van rapportages binnen uw onderneming wordt daarmee een veel minder zware last en uw administratieve personeel kan zich meer bezig houden met kwalitatief werk, wat doorgaans zeer positief wordt ervaren en een motiverend effect heeft.

Heeft uw administratie een make-over nodig?

Vrijwel elk MKB-bedrijf werkt met verschillende software systemen waarbinnen data wordt gecreëerd dat uiteindelijk in de administratie of bedrijfsrapportages moet samenkomen om daar de juiste cijfers op de juiste plaatsen te krijgen voor een goed inzicht in uw bedrijfsresultaten.

Dit hoeft overigens niet alleen uit financiële gegevens te bestaan, maar kan ook van toepassing zijn op bijvoorbeeld voorraden, manuren of gegevens over klantcontact en klanttevredenheid. Het ophalen van de gegevens uit verschillende systemen is vaak redelijk eenvoudig, maar voordat de gegevens kunnen worden samengevoegd met andere gegevens of kunnen worden ingelezen in andere systemen moet er flink wat worden gewijzigd, wat soms veel handmatig werk en veel foutgevoeligheid kan opleveren. 

Tegenwoordig hebben veel software systemen koppelingen met elkaar waardoor u gegevens van het ene systeem rechtstreeks in het andere systeem kunt inlezen, maar vaak genoeg bestaat een dergelijke koppeling (nog) niet, of voldoet deze niet aan de specifieke eisen binnen uw onderneming en heeft u een maatwerk koppeling nodig. Zo’n maatwerk koppeling is vaak erg duur en als uw onderneming wijzigt, moet meestal ook een betreffende koppeling helemaal veranderd worden en loopt u opnieuw tegen torenhoge kosten aan.

Via Alivio Administratie kunt u echter dergelijk maatwerk laten ontwikkelen in kortere tijd en daardoor voor lagere kosten. Bovendien kan Alivio Administratie wijzigingen doorgaans vrij eenvoudig doorvoeren, waardoor aanpassingen binnen uw onderneming geen grote nadelige effecten hoeven te hebben voor uw administratieve processen.

Wat heb ik nodig voor een administratie make-over?

Tegenwoordig hebben vrijwel alle software systemen mogelijkheden om rapportages in verschillende formaten te leveren of is zelfs een API koppeling mogelijk. Er is bijna altijd wel een manier om de juiste informatie uit de systemen te verkrijgen om deze zo te verwerken dat deze op de juiste wijze op de juiste plek terecht komen. De gegevens kunnen op bijna alle mogelijke manieren geheel automatisch worden verwerkt volgens uw eisen, denk bijvoorbeeld aan berekenen, filteren, combineren, aanvullen, et cetera. Na het verwerken van de gegevens volgens uw eisen worden deze klaargemaakt om ingelezen te worden in uw administratie- or rapportagesoftware.

U heeft dus vooral software nodig waarmee uw bedrijfsgegevens worden gecreëerd of verzameld. Meestal beschikt u al over dergelijke software, maar het kan ook gebeuren dat u bepaalde data nog handmatig creëert of verzameld, waarbij ik u dan mogelijk kan adviseren welke software u kunt inzetten om handmatig werk te verlichten en zo tijd en kosten te besparen en tevens foutgevoeligheid te verlagen. Mocht u toch de voorkeur geven aan handmatig, dan kan ook handmatig gecreëerde data verwerkt worden.